De ce Knowledge
Management si nu altceva?
Doctrina
International Knowledge Management Institute
Asa cum
se poate lesne vedea, KM este procesul de gestionare a cunostintelor. In
contextul organizational, reprezinta procesul de managerizare
a cunoasterii organizationale in scopul crearii valorii in activitate si
generarii de avantaj competitiv. KM inlesneste crearea, comunicarea si
aplicarea cunostintelor de toate felurile pentru a obtine cea mai mare valoare
din derularea unei activitati din core competencies. KM se foloseste
pentru rezolvarea problemelor specifice aparute in organizatie, chiar si atunci
cind avem de-a face cu un produs sau serviciu ce constituie o inovatie. KM
faciliteaza stabilirea unor relatii superioare cu beneficiarii, partenerii
si furnizorii. KM guverneaza si imbunatateste practicile de operare si
procesele.
Valoarea propusa
(value
proposition) de KM consta in faptul ca organizatiile care implementeaza un
program KM actioneaza decisiv pe linia folosirii la parametri maximi a activelor
intangibile in detrimentul alocarii de noi fonduri pentru investitii in active
tangibile. Odata cu schimbarile intervenite pe piata, incertitudinea devine din
ce in ce mai mare, tehnologiile se dezvolta, competitorii se inmultesc, iar
produsele si serviciile se depreciaza rapid, in aceste conditii, organizatiile
de succes se caracterizeaza prin cresterea capacitatii de a crea noi
cunostinte, pe care sa le disemineze rapid si pe care sa le incorporeze in
noile produse si servicii.
Deoarece
“banii europeni” solicita valoare adaugata foarte mare in proiectele nostre de
accesare a fondurilor nerambursabile, KM ajuta la cresterea impactului
folosirii acestor fonduri, prin cresterea gradului de inovatie si prin
valorizarea potentialului uman. Solutia
noastra este concreta; desi in mod practic, in ghidurile solicitantilor nu se
specifica acest lucru, inovatia si factorul uman sunt conceptele
care fac diferenta atunci cand
proiectele nostre sunt evaluate.
Prin
programele KM, noi va oferim acest “wild card” de acces asigurat in lumea
proiectelor de success. Participati cu incredere si veti intelege
diferenta!
De ce KM?
1.
Organizatiile moderne pun accentul pe cunoastere nu pe capital (knowledge
intensive, nu capital intensive)
2.
Pietele din ce in ce mai instabile necesita o “abandonare organizata”
3.
KM te ajuta sa stapinesti schimbarea si nu schimbarea sa te domine pe tine.
4.
Numai cei bine informati supravietuiesc
5.
Activitatea devine din ce in ce mai complexa, iar orientarea de lucru in
proiecte este foarte flexibila
6.
Cunoasterea ajuta la luarea deciziei
7.
Cunoasterea este eficienta daca este impartasita cu ceilalti
8.
Cunoasterea tacita este mobila;
specialistii “pleaca” cu experienta acumulata
9.
Concurenta iti sufla in ceafa
Pentru obtinerea
unei certificari in Knowledge Management sau transformarea
companiei sau institutiei
Dvs., fie din sectorul privat, fie din sectorul public,
intr-o
Learning Organization, noi va furnizam toate instrumentele de care avem
nevoie:
-
instructori,
experti si consultanti de prim rang in paralel cu furnizarea pachetului de
cunostinte – KM body of Knowledge (KMBOK)
-
programe
de certificare a instruirii KM cu publicarea succesului avut, recunoscute pe
plan mondial
-
dobindirea calitatii
de Expert in domeniu KM
-
parteneriate
cu programe universitare MBA si programe KM
-
solutii tehnologice
KM si instrumente specifice
Programul de atestare a Certified Knowledge Manager se bazeaza pe
metodologia adoptata de Administratia SUA si este grefata pe obiectivele de
invatare ale specialistilor care detin pozitia de Chief Knowledge Officers
(CKOs), accesata incepand cu anul 2000. In anul 2005, in urma celei
de-a VI-a Conferinte Internationale Knowledge Management, organizata la
Centrul „Ronald Reagan” din Washington D.C.,
in calitate de Special Guest, din partea Guvernului Romaniei, a
participat Dl.
Octavian Serban -
Expert Consultant/
Manager,
consultant si
trainer pentru corpul de experti si de institutii partenere/beneficiare ale
Ministerului Economiei.
Acesta a
fost momentul declansarii initiativei privind infiintarea Knowledge
Management Institute-Romania,
ca insitutie educationala si de business afiliata la International
Knowledge Management Institute. Ulterior, in urma riguroaselor evaluari
desfasurate, Dl.
Octavian
SERBAN a fost prima personalitate din Romania ce a fost recunoscuta drept
Certified
Knowledge Manager. Astazi, stindardul si stafeta sunt
preluate
mai departe in Europa de Est prin Knowledge Management Institute-Romania,
fiind reprezentate cu
prestigiu
de
Dl.
Octavian Serban, din
partea agentiei Knomacons-Bucuresti.
In climatul actual al
competitivitatii, dar si al recesiunii economice, ca reprezentanti ai
companiilor sau institutiilor din care faceti parte, sunteti
obligati din ce in ce
mai presati sa gasiti
mijloacele
necesare pentru a folosi la maxim potentialul uman disponibil. Nimanui
nu-i este la indemina sa sustina costul inlocuirii fortei de munca deja
instruita si care paraseste organizatia. Organizatia zilei de azi trebuie sa
se miste “inteligent” si continuu pentru a supravietui. Implementarea
unui program KM este cheia pentru a face posibile aceste transformari. Desi
tehnologia joaca un rol deosebit de important in KM, accentul cade pe oameni si
motivatie. In activitatea organizationala, ne confruntam adesea cu situatia ca
ceea ce facem nu acopera in intregime ceea ce stim;
mai ramine o diferenta neacoperita care uneori poate fi o prapastie, iar alte
ori poate fi foarte mica. Obligatia managerilor din organizatie este de a
micsora pe cat
posibil aceasta diferenta. Initiativa IKMI inseamna in esenta a pune
comunicarea in valoare prin crearea cadrului necesar ca oamenii sa se
racordeze energic si sa-si impartaseasca reciproc cunostintele in
vederea prevenirii si solutionarii eficiente
a problemelor reale cu care se confrunta organizatia la un moment dat. Pentru a
realiza acest lucru in timp real, sunt necesare increderea si
implicarea membrilor grupului. Pentru organizatia din care faceti parte,
acest lucru inseamna a gestiona si incuraja acel tip de cultura,
care motiveaza oamenii sa-si impartaseasca franc ceea ce cunosc.
|